[新着] インドFPD動向~LCDが堅調維持、OLEDが勢いを増す ※全文和訳中

Published June 16, 2025
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冒頭部和訳

インドは世界的な電子機器製造拠点となることを目指しており、2030年度までに5000億ドル規模の電子機器産業と600万人分の新規雇用創出に向けて、その歩みを加速させている。この変革を形成する市場動向やトレンドを検証することが、ますます重要になっている。

FPDは、拡大する電子機器エコシステムの重要な柱を形成し、スマートフォン、TV、コンピュータ、自動車、スマートウォッチ、デジタルサイネージ、ITなど、幅広い電子機器の中核部品として、この野心を推進する上で担う役割がますます戦略的なものとなっている。

Counterpoint Researchの India Display Market Analysis Report は、高成長が見込まれるFPD産業をインドがどのように受け入れようとしているかについて、インサイトを提供している。その背景には、「インド半導体ミッション 2.0 (ISM 2.0)」、各州のインセンティブ制度、市場トレンド、そして同産業を形作る投資などの要因がある。インド向けFPD出荷額は2025年に117億ドルに達すると予測されており、これは世界のFPD出荷額の約9%に相当する。

India’s Panel Dynamics: LCD Holds Ground as OLED Gains Momentum

※ご参考※ 無料翻訳ツール (Google)

India’s ambition to become a global electronics manufacturing hub is gaining momentum, as the country charts a path toward a $500-billion electronics industry and 6 million new jobs by FY2030. Therefore, it becomes crucial to examine the market dynamics and trends that are shaping this transformation.

The role of Flat Panel Display (FPD) becomes increasingly strategic in driving this ambition, as the FPD industry forms a vital pillar of the expanding electronics ecosystem, serving as a core component in a wide range of electronic devices - smartphones, TVs, computers, automobiles, smartwatches, digital signage, IT and more.

Counterpoint Research’s India Display Market Analysis Report provides insights into how the country is set to embrace the high-growth FPD industry, driven by India Semiconductor Mission 2.0 (ISM 2.0), state-level incentives, market trends, and the investments that are shaping this sector. India’s FPD revenue is expected to reach $11.7 billion in 2025, which is about 9% of the global FPD market.

India LCD and OLED Panel Revenue, 2019-2028
  • Currently, 100% of the FPDs consumed in India are imported.
  • India’s LCD panel units are dominated by mobile phones. However, the increasing penetration of OLED in phones will gradually reduce both the volume and revenue of LCD panels in the coming years.
  • Mobile phones and TVs constitute nearly 70% of the LCD panel revenue in India.
  • IT (tablets, notebook PCs and monitors) and automotive monitor segments will continue to grow.
  • By 2028, revenue from LCD TV panels is projected to match and potentially surpass that of LCD mobile phone panels, marking a significant market shift.
  • In India, mobile phones account for nearly 90% of OLED panel revenue, as OLED has a very high value proposition compared to LCD in the smartphone application.
  • In the long term, OLED revenue is expected to increase due to OLED penetration in the categories of “mobile” and “small medium others”, which includes AR/VR, smartwatches and others.
  • Geopolitical tensions over tariffs could further strengthen India’s growth outlook as Indian manufacturers could develop export sales.
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Written by

Nikhil Kishor

nikhil.kishor@counterpointresearch.com